Kukaan ei halua saada mainoksia. Sen sijaan hyödyllinen tieto, aidot kokemukset, läpinäkyvyys ja jopa haavoittuvaiseksi asettuminen vetävät puoleensa. Ne ovat inhimillisiä ja kaikille ihmisille yhteisiä ominaisuuksia. Niiden avulla häivytetään rajaa myyjän ja ostajan välillä. Tietenkin suurin haaste tässä on se, että feikkaaminen ei onnistu. Myytävän tuotteen tai palvelun täytyy olla kunnossa, jotta sitä voi rehellisesti ja aidosti myydä. Uskallatko olla aito yrityksesi tai asiasi videomarkkinoinnissasi?
Hae ulkopuolisen sparrausta
Tarinat puhuttelevat enemmän kuin puhtaaksi viljelty mainos. Aivonystyröitä voi joutua hieraisemaan, että saa kaivettua aidot ja kiinnostavat tarinat esiin omasta brändistä. Voi tuntua siltä, että on liian lähellä omaa brändiään eikä näe sen ainutlaatuisia ominaisuuksia. Silloin tarvitaan ulkopuolista perspektiiviä ja sparrausta. Apuna voi käyttää omaa verkostoaan ja voi olla myös kiinnostavaa kuulla asiakkaan mielipide: minkä vaikutelman me annamme ja missä olisi mielestäsi parantamisen varaa?
Totuus kiinnostaa
Mediakentässä kaipaus aitouteen voidaan nähdä muun muassa siinä, miten dokkareiden katsojaluvut ovat kasvaneet viime vuosina hurjasti. Halutaan tietää totuus erilaisten ilmiöiden takaa. Myös asiakkaiden arviot ja suositukset kiinnostavat, onpa kyse sitten Airbnb:lle annettavista tähdistä tai testimoniaalivideoista.
Anna kasvot
Kiinnostavan, vaikka lyhyenkin tarinan kirjoittaminen tuotteesta tai palvelusta antaa kasvot ja inhimillistää sen. Tämäkin häivyttää rajaa myyjän ja ostajan välillä. Se voi olla erittäin merkityksellistä varsinkin ostoprosessin alkupäässä kun päätetään mihin tuotteeseen tai palveluun aletaan tutustua ostotarkoituksessa.
Heidi Martikainen / tuottaja / heidi at youngfield.fi / 040 534 9091 / Ota yhteyttä!